مقالات

تجربه نهایت لذت فوتبال؛ با پخش زنده فوتبال جام جهانی به صورت 4k

بعد از حدود چهارسال و شش ماه انتظار، بزرگترین رخداد فوتبالی جهان، این بار در یک کشور کوچک در همسایگی ایران، قطر، برگزار می‌شود. قطر برای اولین بار است که میزبانی جام جهانی فوتبال را برعهده دارد و نام آن به عنوان دومین میزبان آسیایی تاریخ این رویداد مهم، ثبت شد.

قطر، با وجود مساحت کوچکش، پرهزینه‌ترین جام جهانی تمام ادوار را، با هزینه‌ی 220 میلیارد دلاری برگزار می‌کند. این هزینه ها شامل ساخت ورزشگاه ها و زیرساختهای این کشور قطر شده اما با پیشرفت مداوم تکنولوژی، بخشی از این رقم شامل به‌کارگیری آخرین تکنولوژیهای روز شده است.

وضوح 4k یعنی:

از مهمترین تکنولوژیهای روز ثبت تصاویر با دوربینهای مجهز به قابلیت تصویربرداری با کیفیت 4k است، و پخش زنده تصاویر این بازیها به صورت 4k انجام می‌شود. تعداد پیکسل‌های تلویزیون تمام اچ‌دی را می‌توان در یک چهارم یک صفحه نمایش  4kجای داد به بیان دیگر، تصاویر با وضوح 4 برابری نسبت به فرمت تصویر تمام HD پخش می‌شوند که لذت تماشای فوتبال را چند برابر می‌کنند.

پخش کننده مسابقات جام جهانی تمامی 64 مسابقه این رقابتها را با کیفیت 4k ارائه می‌دهد. البته برای استفاده از تصاویر با کیفیت 4k شما احتیاج به یک تلویزیون دارید که توانایی پخش این کیفیت تصویر را داشته باشد.

برای مطالعه‌ی دقیقتر درباره‌ی تلویزیون با کیفیت فورکِی 4k می‌توانید این مقاله را بخوانید: تلویزیون 4k و کیفیت 4k چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *