اخبار, بلاگ, مقالات

نحوه تنظیم رقص نور باند خانگی

باند خانگی

تنظیم رقص نور و ساخت رقص نور بر ای باند خانگی

تصور کنید دو دوست خوش قد و بالا، یک جفت باند خانگی ایستاده، در منزل دارید؛ ولی نمی‌دانید تنظیم رقص نور اسپیکر خانگی چگونه است. نه نگران نباشید! این مقاله برای همین نوشته شده است!

باند خانگی
باند خانگی

اگر نگوییم همه‌ی اسپیکرهای جدید، حداقل بیشتر آنها، لامپهای LED دارند. این لامپها، نورهایی رنگی می‌تابانند که به آنها رقص نور گفته می‌شود. لامپهای LED با قابلیت رقص نور RGB، فول‌کالر نیز نامیده می‌شوند. منظور از RGB، این است که لامپ، سه رنگ قرمز، آبی و سبز را در خود داشته و از ترکیب آنها، 16 میلیون رنگ تولید می‌شود.

تنظیم رقص نور اسپیکر خانگی
رقص نور اسپیکر خانگی

منظور از اصطلاح رقص نور چیست؟

لامپهای روی باند خانگی، همگام با ریتم و ضربآهنگ موسیقی، روشن و خاموش می‌شوند یا به صورت رینگی حول ساب ووفر ها و بخش دیجی دار باند خانگی می چرخند؛ انگار هماهنگ با آن قر می‌دهند! به همین دلیل اسم این قابلیت را رقص نور گذاشته‌اند. نقش رقص نور، علاوه بر زیبایی ظاهری اسپیکر، ایجاد شور و هیجان در فضای مهمانی است. انگار 16 میلیون رقصنده، همراه مهمانان شما هستند!

باند خانگی
باند خانگی

انواع رقص نور در باند خانگی

رقص نورها، در الگوهای متفاوت ساخته می‌شوند؛ از جمله چرخشی و تابشی. این دو، مدلهایی پرطرفدار در رقص نور هستند که روی اسپیکرهای خانگی، از جمله انواع اسپیکر ایستاده دنای، قرار داده شده‌اند. لامپهای LED، به به شکل دایره‌ای یا تابش نورهای رنگی، روشن و خاموش می‌شوند.

اسپیکر دیجی دار
اسپیکر دیجی دار

در اسپیکرهایی که مجهز به رقص نور هستند، یک یا هردوی این مدلها به صورت پیشفرض قرار دارند. لامپهای LED با کمک سنسور صوتی و هماهنگ با ریتم موسیقی، نورهای رنگی را می‌رقصانند و فضا را نورانی می‌کنند. برای تنظیم رقص نور، باید حتما کابل آن وصل و کلید روی حالت روشن، تنظیم باشد. این رقص نورها، روی بیشتر اسپیکرها، به صورت پیشفرض، روی رنگهای مختلف، با صدا و ریتم موسیقی تغییر حالت می‌دهند و گزینه‌ای برای تغییر در آنها نیست.

تنها به صورت استثنا برخی از اسپیکر ها به صورت محدود قابلیت تنظیم و شخصی سازی رقص نور را دارا هستند که به عنوان مثال در چند مدل از اسپیکر خانگی دنای، مدل ZAGROSS310 A، DAMAVAND310، DE-WB3080L3B دکمه‌ای روی کنترل از راه دور قرار داده شده تا به کمک آن حالتهای مختلف رقص نور را طبق دلخواه خود تنظیم کنید. یعنی برای آنکه رقص نور، به کاربر حس بهتری بدهد، قابلیت تنظیم دستی (manual) رقص نور فراهم است یعنی شما با توجه به سلیقه‌تان می توانید رنگ های سبز، قرمر و آبی و یا حالت رندوم را انتخاب کنید.

باند خانگی
باند خانگی

ساخت رقص نور برای باند خانگی

اگر به رقص نور در هنگام پخش موسیقی علاقه دارید، دو راه پیش روی شماست:

  • اسپیکر خانگی رقص نوردار بخرید.

اگر به فروشگاههای تجهیزات صوتی و تصویری سر بزنید، انواع مدلهای مختلف اسپیکر خانگی مجهز به رقص نور را می‌بینید. طبق بودجه و نیاز خود از بین آنها یکی از مدلها را انتخاب کنید. برای خرید آسانتر، می‌توانید از فروشگاه دناکالا، بازدید کنید.

اگر می‌خواهید اسپیکر شما، قابلیت تنظیم رقص نور داشته باشد، مدلی که بالاتر نام بردیم بهترین گزینه است.

اسپیکر خانگی
اسپیکر خانگی
  • دستگاههای مجزای رقص نور تهیه کنید.

اگر اسپیکر خانگی ساده‌ای دارید و می‌خواهید همزمان از رقص نور هم در مهمانی بهره ببرید، دستگاههای جداگانه‌ای با انواع شکلهای رقص نور در دسترس هستند.

این دستگاهها، شکلهای مختلفی از نورپردازی را ارائه می‌دهند؛ از جمله بارانی، لیزری، مووینگ، بخار خانگی، رقص نور چند کاره و…؛ حتی لامپهای LED کوچکی نیز وجود دارند که قابل حمل نیز هستند.

1 نظر در “نحوه تنظیم رقص نور باند خانگی

  1. منوچهر گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من میخواستم بدونم که جایی هست که اسپیکر خانگی ایستاده رو که رقص نور نداره به این سیستم رقص نور مجهز کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *