بلاگ, مقالات

بهترین شرکت توليد کننده اسپیکر در ایران

بهترین اسپیکر ایرانی

وقتی صحبت از بهترین تولیدکننده‌ی اسپیکر در ایران می‌شود، شاید هرکس نام متفاوتی بگوید. اکثر این نظرات، تحت تاثیر آوازه‌ی یک برند هستند و به معیارهای دیگری که مهمتر از شهرت یک مجموعه هستند، توجه نشده است.

در ادامه، گشتی بزنیم در بازار اسپیکرها و ببینیم بهترین اسپیکر ایرانی کدام است.

 

اسپیکر خانگی چیست؟

شاید این سوال خیلی ابتدایی به نظر برسد؛ اما بد نیست که به بهانه‌ی موضوع بهترین اسپیکر تولید ایران، نگاهی دوباره به این موضوع بیندازیم.

اسپیکر خانگی (tower speaker)، یک سیستم صوتی است که برای کاربرد در فضای داخلی منزل طراحی و ارائه می‌شود. بر خلاف انواع قابل حمل اسپیکر، این نوع اسپیکرها باید در فضای بسته و جای مناسب قرار بگیرند. زیرا نه از لحاظ وزن و نه از لحاظ طراحی و کارکرد، مناسب حمل و نقل نیستند. برخی تولیدکنندگان اسپیکر، در میان محصولات خود، اسپیکر قابل حمل نیز دارند.

اولین و اصلی‌ترین کاربرد اسپیکر خانگی، پخش موسیقی است؛ اما به جز این وظیفه‌ی اولیه، اسپیکرهای جدید امکانات زیادی نیز در اختیار فرد می‌گذارند. برای نمونه پنل دیجی که قابلیتهای بسیاری برای تنظیم صدا و… دارند. می‌توان به آنها USB، گیتار الکترونیک یا کارت حافظه وصل کرد؛ با بلوتوث فایل موردعلاقه را پخش نمود و بسیاری کارکردهای دیگر. در اسپیکرهای خانگی مدرن، رقص نور، جذابیت بصری بسیاری در فضا ایجاد می‌کند.

شرکتهای تولید کننده اسپیکر خانگی در ایران

شرکتهای مختلفی در دنیا هستند که با فناوری جدید، در بازار لوازم صوتی و تصویری، اسم و رسمی بهم زده‌اند. از جمله‌ی این شرکتهای بین‌المللی، می‌توان به سونی، JBL و مارشال اشاره کرد.

در  بازار لوازم صوتی و تصویری ایرانی، شرکتهای مختلفی فعال هستند و با چرخی در بازار، نامهای آنان را می‌بینیم. در میان آنها، می‌توان به دنای اشاره کرد. شرکت مهرمینا الکترونیک، برند دنای، با کارخانه‌ی مجهز به یک خط تولید کامل، یکی از برترینهای این حوزه است. کارخانه‌ی این شرکت، بخش  SMDو DIP داشته که خود یکی از مزایای مهم برای یک تولیدکننده‌ی باند خانگی است.

کارخانه‌ی دنای، به بخش برش چوب و به طور کل تمامی ماشین‌آلات مرتبط با تولید به طور کامل مجهز است؛ این امر، دنای را قادر می‌سازد تا برای تمامی مراحل تولید به توان خود متکی باشد.

 

بهترین اسپیکر ساخت ایران

با توجه به توضیحات مرتبط با برند دنای و تواناییهای زیرساختی آن، می‌توانیم با خیال راحت از مدلهای متنوع و باکیفیت آن نام ببریم.

این اسپیکرها، دارای باند با جنس الیاف طبیعی هستند که از مناسب‌ترین مواد برای ساخت باند به شمار می‌روند. لامپهای ال‌ای‌دی که در این باندها نصب شده‌اند، امکان تولید بیش از یک میلیون رنگ دارند که رقص نوری زیبا، حاصل آن است. این رقص نورها، در دو شکل تابشی و رینگی هستند که رقص نور رینگی، در میان کسانی که اسپیکر دارند، بسیار محبوب است.

ویژگی قابل توجه دیگر درباره‌ی اسپیکرهای دنای، جنس بدنه‌ی آنها است. یکی از بهترین مواد برای جنس بدنه‌ی اسپیکر MDF است. زیرا جنس ، در برابر لرزش ناشی از صدا مقاوم است، با قرار گرفتن در برابر گرما سرما تغییر شکل نداده و منبسط یا منقبض نمی‌شود؛ همچنین در برابر نفوذ آب مقاوم‌تر است. بدنه‌ی اسپیکر خانگی دنای، از MDF ساخته شده که علاوه بر مزایای مطرح شده، ظاهر مناسبی هم دارند.

در میان مدلهای مختلف اسپیکر خانگی این برند، می‌توان چند مورد را نام برد؛ مدلهای زیگما، زاگرس و سبلان، از پرقدرت‌ترین مدلهای دنای هستند. آمپلی‌فایر و باند قوی و باکیفیت به کار رفته در این مدلها، قدرت صدایی مثال‌زدنی را ایجاد می‌کند. همچنین، ویژگیهای فنی این مدلها، تفکیک صدا را بهتر انجام می‌دهد.

دیگر مدلهای پرطرفدار دنای، اسپیکرهای دیجی‌دار دنای هستند. پنل دیجی این اسپیکرها، امکانات بسیاری همچون اکولایزر، قابلیت تغییر صدا، پورتهای گوناگون و… دارند. اگر بخواهیم دقیق نام ببریم، دیجی2، دیجی3،دیجی4، دیجی5 و دیجی6، از جدیدترین مدلهای دیجی‌دار هستند.

مدلهای نام برده شده، طراحی انحصاری دنای هستند. برای دیدن مدلهای بیشتر می‌توانید به سایت دنای مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *