بلاگ, مقالات

بهترین تلویزیون در ایران کدام است

بهترین تلویزیون در ایران کدام است؟

قیمت تلویزیون‌های خارجی در بازار ایران بسیار گران شده است، چرا که این محصولات کمتر وارد می‌شوند و همچنین قیمت دلار سبب شده تا برچسب قیمتی این محصولات در حدی شود که بسیاری از کاربران دیگر توان خرید این تلویزیون‌ها را نداشته باشند. از سوی دیگر تلویزیون یک وسیله واجب برای هر خانه است و عموما سالن پذیرایی بدون بودن تلویزیون تکمیل نمی‌شود. همه این اتفاقات در کنار هم باعث شده تا کاربران به خرید تلویزیون ایرانی روی بیاورند و به همین سبب در ادامه قصد داریم به این سوال که بهترین برند تلویزیون ایرانی چیست پاسخ دهیم.

برای اینکه بتوانیم با بهترین برند تلویزیون ایرانی آشنا شویم باید نگاهی به مشخصات آن از جمله ابعاد و وضوح تصویر، نوع پنل، پشتیبانی از HDR، نرخ نوسازی و قابلیت های نرم افزاری بیندازیم.

ابعاد و وضوح

هنگام انتخاب ابعاد تلویزیون باید فاصله‌ی محل نشستنتان تا تلویزیون و تعداد نفراتی را در نظر داشته باشید که معمولا هم‌زمان به تماشای تلویزیون می‌نشیند. به‌طور کلی، فاصله‌‌ای را می‌توانیم مناسب بدانیم که از آن نقطه، نتوانید پیکسل‌های تلویزیون را به تفکیک مشاهده کنید؛ به‌عنوان قاعده‌ی کلی و ساده، فاصله‌ی شما از تلویزیون Full HD و 4K، باید به‌ترتیب بیش‌از ۳ برابر و ۱٫۵ برابرِ ارتفاع تلویزیون باشد؛ پس برای تماشای تلویزیون ۵۵ اینچی 4K با ارتفاع ۷۵ سانتی‌متر، باید در فاصله‌ی بیش‌از ۱۱۲ سانتی‌متری از تلویزیون بنشینید.

وضوح تلویزیون نیز به‌اندازه‌ی ابعاد، در فاصله‌ی ایده‌آل شما از تلویزیون تأثیر می‌گذارد؛ بدین‌مفهوم که از فاصله‌ی بسیار دور، ادراک شما از تصویر 4K تفاوت چندانی با تصویر 1080p ندارد؛ به‌عنوان مثال، هنگام خرید تلویزیون ۵۵ اینچی 4K باید در نظر داشته باشید که فاصله‌‌تان از تلویزیون نباید فراتر از حدود ۲ متر (۲۰۰ سانتی‌متر) باشد.

نوع پنل

فروشندگان بازار ایران معمولا تلویزیون‌ها را با عناوینی همچون LED و LCD و OLED طبقه‌بندی می‌کنند و عموما از برتری «تلویزیون ال ای دی» به «تلویزیون ال سی دی» می‌گویند؛ اما باید توجه داشته باشید که تلویزیون‌های فعلی به دو دسته‌ی کلی LCD و LED تقسیم می‌شوند؛ ضمن اینکه تمام تلویزیون‌های LCD کنونی روشنایی خود را با LED تأمین می‌کنند.

پنل‌های LCD معمولا دو نوع کلی IPS (سامسونگ این نوع پنل‌ها را ADS می‌نامد) و VA را دربرمی‌گیرند؛ این پنل‌ها دو تفاوت عمده با یکدیگر دارند؛ پنل‌های IPS زوایای دید وسیع و کنتراست پایینی دارند و در نقطه‌ی مقابل، پنل‌های VA زوایای دید محدود و کنتراست بالاتری دارند، توجه داشته باشید که کنتراست بالاتر به‌مفهوم مشکی عمیق‌تر است، تلویزیون‌های IPS، رنگ مشکی را متمایل به خاکستری به‌تصویر می‌کشند.

شرکت دنای در تلویزیون های خود از انواع مختلف پنل استفاده میکند برای مثال تلویزیون 32 اینچ دنای مدل MC-32B1 از پنل IPS که دارای زاویه دید بسیار بالا میباشد و در محصول 58 اینچ مدل K-58GFC از پنل های VA که دارای وضوح و کنتراست بسیار بالاست بهره میبرد.

 

نرخ نوسازی تصویر

نرخ نوسازی به‌مفهوم تعداد دفعاتی (با واحد هرتز) است که تصویر روی پنل نمایشگر در هر ثانیه به‌روز می‌شود؛ هرچقدر نرخ نوسازی بالاتر باشد، نمایشگر تصویر نرم‌تری را به‌نمایش می‌گذارد. نرخ نوسازی با ظهور کنسول‌های نسل نهمی مثل پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، بیش‌از پیش حائز اهمیت است، تلویزیون های دنای با نرخ نوسازی 60 هرتز تصویری بسیار شفاف و دقیق را به مخاطب به نمایش میگذارد.

 

حال که نکات مهم خرید تلویزیون را به‌صورت مختصر با شما به‌اشتراک گذاشتیم، به معرفی بهترین تلویزیون های بازار ایران بسته به ابعاد نوبت می‌رسد.

یکی از بهترین برندهای تلویزیون حال حاضر برند دنای با بیش از 10 سال سابقه در تولید محصولات الکترونیکی مانند گیرنده دیجیتال، اسپیکرهای ایستاده، تلویزیون های هوشمند میباشد

یکی دیگر از ویژگی های مهم تلویزیون میتوان به خدمات نصب و گارانتی و همچنین خدمات پس از فروش اشاره کرد. تلویزیون های دنای دارای نصب رایگان به همراه 24 ماه ضمانت و 120 ماه تامین قطعات میباشد.

جهت سفارش و مشاهده مشخصات کامل محصولات میتوانید به سایت دناکالا مراجعه کرده و یا با مشاورین خرید تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *