بلاگ, مقالات

صدا و تصویر را با زیبایی منزل آشتی دهید!

اسپیکر خانگی

فیلم یا موسیقی؟ پاپ کورن یا قهوه؟ این روزها وارد هر منزلی شوید، یک سینمای خانگی و سیستم صوتی به‌روز و پیشرفته می‌بینید. اسپیکرهایی که همچون دو سرباز پرقدرت، در رکاب تلویزیون یا ضبط ایستاده‌اند تا صدایی پرکیفیت و رسا داشته باشید. اما گذشته از کیفیت صدا و قدرت سیستم صوتی، از آنجایی که بخش جدایی‌ناپذیر دکور منزل هستند، می‌توانند خود بخشی از زیبایی چیدمان باشند. حال برای آنکه ببینیم چطور می‌توان از این اسپیکرها و تلویزیون، بهترین استفاده را در چیدمان کرد، با ما همراه باشید.

1- گلدان بچینید.

دور اسپیکرها، گلدانهایی با گیاهان پر شاخ و برگ بچینید تا یک سبک ترکیبی جالب داشته باشید. اگر اسپیکر خانگی بزرگ دارید، گیاهانی با برگهای درشت، حس و حال بهتری خواهد داشت.

2- به رنگها توجه کنید.

اسپیکر خانگی، در عین اینکه فضا را با آوای موسیقی پر می‌کنند، می‌توانند در چیدمان هم نقش خوبی ایفا کنند. به این شکل که اگر رنگ آنها با محیط هماهنگ باشد، جلوه‌ی بیشتری خواهند داشت. اسپیکرهای مشکی، بیش از هر رنگ دیگری با انواع چیدمان هماهنگی دارند. برای فضاهایی با چیدمان روشن، اسپیکرهای نقره‌ای مناسبترند. اسپیکرهای دنای، در رنگهای متنوعی طراحی شده‌اند.  

3- از تلویزیونهای دیواری غافل نشوید.

این روزها، قرار دادن تلویزیون در فضایی به جز اتاق نشیمن، برای نمونه در آشپزخانه، بسیار باب شده است. برای آنکه تلویزیون بهتر در این فضاها رخ نمایی کند، می‌توانید از تلویزیونهایی که روی دیوار نصب می‌شوند استفاده کنید.

4- بگذارید تلویزیون بدرخشد!

از آنجا که سیستم صوتی و تصویری بخش جدانشدنی لوازم زندگی هستند، چرا آنها را پنهان کنیم؟ به جای این کار، می‌توانیم برای هرچه قشنگتر شدن منزل از وجود آنها بهره ببریم. جای مناسبی روی یک میز تلویزیون قشنگ برای آنها فراهم کنید تا در مرکز توجه جلوه‌گری کنند. اسپیکرها هم دو طرف با فاصله‌ی مساوی و قرینه قرار می‌گیرند تا همه چیز در هماهنگی کامل باشد.

4-  از نور کمک بگیرید.

با نور مخفی که با چراغ دیواریهایی، روی دیوار پشت تلویزیون کار شده‌اند، حس و حال بهتری به فضای قرارگیری تلویزیون بدهید. می‌توانید به جای نور سقفی، از این نور برای روشن کردن فضا هم استفاده کنید. 

5- وقتی قفسه‌ها به کمک می‌آیند.

ساخت یک قفسه‌ی چوبی با رنگی متناسب با چیدمان محیط، فضای خوبی ایجاد می‌کند تا اجزای سیستم صوتی در هر بخش آن قرار بگیرند و دست به دست هم بدهند تا چیدمان را زیباتر کنند.

6- مینی بار را دریابید.

اگر در کنجی از منزل یک مینی‌بار دارید، پس یک فضای مناسب در اختیارتان است. در این قسمت یه تلویزیون به دیوار نصب کنید تا از هر نقطه قابل دیدن باشد و در هنگام پذیرایی با نوشیدنی، سریال محبوب یا پخش زنده‌ی فوتبال را از دست ندهید.

7- دیوار رسانه بسازید

یک دیوار را با چیدمان مخصوص، به تلویزیون، ضبط و اسپیکر اختصاص دهید. اسپیکرها در دل این دیوار جای می‌گیرند و تلویزیون هم مانند یک پادشاه در وسط یا کمی بالاتر قرار دارد. اگر رنگ این دیوار تیره‌تر از دیگر دیوارها باشد، جلوه‌ی بیشتری دارد.

برای خرید اسپیکر خانگی مناسب این صفحه را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *