اخبار, بلاگ, مقالات

شاخص های تاثیر گذار در قیمت باند خانگی

چه عواملی که در قیمت باند خانگی تاثیر گذارند؟

باند خانگی یکی از محصولات پرطرفدار امروزه است. از تولد تا جشن ها و مهمانی های خانگی و مراسمات مهم، از باند خانگی استفاده میشود. باندهای خانگی در سه مدل کلاسیک، رقص نور دار و دیجی­دار تولید میگردند.

قیمت باند خانگی

باندهای خانگی باتوجه به برند، تنوع مدل، اندازه و سایر مشخصه ها، قیمت ­های مختلفی دارند. در این مقاله قصد داریم عوامل و شاخص­ های تاثیر گذار در قیمت­ باند خانگی را بررسی کنیم. در ادامه به شش عامل تاثیر گذار مهم در قیمت باند خانگی می پردازیم.

  1. جنس بدنه­ باند خانگی

محبوب­ترین باندهای خانگی موجود در بازار از جنس نئوپان یا MDF هستند که با توجه به خصوصیاتی که جنس MDF دارد علاوه بر تاثیر مستقیم بر روی خروجی صدای باکیفیت، ماندگاری بالاتری نیز دارد. به عنوان مثال در مقابل عوامل خارجی مانند رطوبت امکان پوسیدگی و خرابی کمتری دارد.

  1. مشخصه­های فنی مانند آمپلی فایر، بردها و مدارات داخلی باند خانگی

آمپلی فایر محور مرکزی هر باند خانگی است که وظیفه اصلی آن بهبود کیفیت صدای در حال پخش است. آمپلی‌فایر، قدرت خروجی از سیستم پخش را، ۵۰ وات افزایش می‌دهد؛ همچنین برای گرفتن صدا از ساب ووفر آمپلی فایر مناسب نیز لازم است.

آمپلی فایرها به چهار صورت مونو، دو کانال، ۴ کانال و یا ۶ کانال طراحی می‌شوند. پس چند کاناله بودن و کیفیت و میزان قدرت خروجی آن در قیمت باند خانگی تاثیر مستقیم دارد.

علاوه بر آمپلی فایر، کیفیت بردها و مدارات داخلی و همچنین کیفیت رابط­ها و اتصالات نقش بسزایی در کیفیت و قیمت باند خانگی ایفا میکنند.

  1. تعداد و اندازه خروجی­های صدای موجود در دستگاه

خروجی های صدای اسپیکرها را میتوان به سه دسته ساب­ووفر، میدرنج و توئیتر دسته بندی کرد. باندهای خانگی از لحاظ اندازه و تعداد خروجی­های صدا با هم تفاوت دارند. در حال حاضر اکثر باندهای خانگی از ساب­ووفرهای در ابعاد 6.5، 8، 10 و یا 12 اینچ بهره میبرند.

در حالیکه خروجی میدرنج معمولا 5 یا 6.5 اینچ قطر دارند. و توئیتر که وظیفه تولید صدای زیر را برعهده دارد معمولا 1 الی 3 اینچی هست.

  1. طراحی ظاهری و نوع نورپردازی و رقص نور در طراحی باند خانگی

در زندگی امروزه طراحی و زیبایی منازل از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین امر باندهای خانگی در طرح­ها و نورپردازی­های مختلفی عرضه میشوند. اسپیکرها معمولا در طرح­های مختلف با رقص نورهای چرخشی، تابشی و ترکیبی در حال تولید هستند.

  1. نوع پنل تنظیمات و امکانات نرم افزاری

یکی از مشخصه­های اصلی یک اسپیکر که در قیمت تمام شده­ی دستگاه مؤثر است، نوع پنل تنظیمات دستگاه میباشد که به عنوان مرکز فرمان عمل میکند. پنل های اسپیکرها معمولا در مدلهای لمسی، دکمه­ای، دی­جی دار و … هستند، همچنین امکانات نرم افزاری موجود مانند تنظیم صدا bass و treble صدا به صورت دستی، تغییر equalizer، امکان حذف صدای خواننده و تغییر رنگ­ بندی رقص­نور اسپیکر.

  1. امکانات ارتباطی مانند پورت USB، پورت Optical، Bluetooth

هر اسپیکر برای پخش موسیقی نیاز به داشتن ورودی­های خاص مانند درگاه USB ارتباط بیسیم از طریق Bluetooth، درگاه کارت حافظه Micro SD هست که هرچه ورودی­ها با دستگاه­های مورد استفاده روزمره مانند تلفن همراه سازگارتر باشند، ارزش و قیمت اسپیکر به مراتب بالاتر خواهد رفت.

همچنین دارا بودن قابلیت میکروفون بی­سیم karaoke خود میتواند نسبت تسهیل بخشیدن به امر ارتباط با اسپیکر کمک کند

جمع بندی

قیمت باندهای خانگی معمولا با توجه به مشخصه­ها و امکانات، طراحی و شکل ظاهری، امکانات ارتباطی و مشخصات فنی مانند برد و آمپلی­فایر آن تعیین میشود. با پیشرفت علم و تکنولوژی هر روزه امکانات جدید اضافه میشود و به صرفه بودن خرید یک وسیله بسیار حائز اهمیت هست. اسپیکرهای دنای در مدل­ها و ابعاد مختلف با قیمت­های بسیار مناسب در بازار ایران در حال عرضه هستند. جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی به وبسایت فروشگاه مرکزی دنای به آدرس https://denakala.com/ مراجعه کنید.

قیمت اسپیکر خانگی ارزان چقدر است؟

اسپیکرهای تولید داخل، مثل برند دنای، نسبت به انواع مشابه خارجی قیمت مناسبتری دارند؛ در این مقاله شما شاخصهای تاثیرگذار در قیمت یک اسپیکر را می‌خوانید.

برای خرید یک اسپیکر مناسب چه بودجه‌ای نیاز است؟

با توجه به فضای منزل، اندازه‌ی اسپیکر یا امکانات آن، قیمت متفاوت است. برای دیدن قیمت روز انواع مدلها به بخش اسپیکر خانگی سایت دناکالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *